Helgens lilla utflykt!



Kommit fram till ett *litet* ställe som ligger i Fritlsa- Fritslas tyglager.
En lokal som är hur stort som helst, 3 våningar.
1:a Våning är bara inredning för alla rum å fina märken
2:a Våning bara tyger
3:e Våning möbler

Denna lilla utflykten rekommenderar jag varmt och mycket penagr på fickan.
Inga män, utan bara kunna gå i flera timmar.




Innanför Entren när vi kommer in.



Rakt fram när vi kom in, till höger om oss ligger verkligen *ALLTING*



Längst in så finns det ett skåp med fina krukor från västergården och Sturefors krukmakeri
En sådan sturefors hade gärna fått flytta hem till mig.



Gammal järnsäng



Detta vackra skåp fastande min mamma för :)
Så det blir nog en sväng om snart igen tror jag.

Blir ett fint Wisky skåp



Lilla Greengate hörnan



Själv fastnade jag på barn avdelningen med massa Kaniner.
En stor kanin kom hem till tjejen. En stor för 299 :-
Ett nytt Himla örnegott kom också med hem till Love´s säng, passar som smäcken med den blåa linne kudden jag har sen innan. Då hon hade den så jag kunde se om färgerna stämde!

Såg dock en jättefin tallrikshylla *tror jag hittat Madicken´s hylla*
En hylla som hade knoppbräda nedanför.
Precis som mitt lilla *inspirationsreportage jag har pratat om*



Detta tyget var ju bara som hittat när jag kom in till affären :)
Precis ett sådant tyg jag var ute efter.
Nu blev det inhandlat tyg och skumdyna, som söta gudmor ska sy åt sitt lilla gudbarn :)

När jag låg i sängen igår å skrev så kom jag på att jag ska ha ett litet kuddfodral *samma som tyget*
Köpte barnkudde på gekås när vi var där sen. Och ett avlång kudde som skall ligga i soffan. Men den avlånga kuddden blir i vit tyg så det inte blir för rörigt.
Lagom e bäst.
Blir nog till att mäta och ordna tyget imorgon när vi ska in till stan.

Under helgen så var jag och Madicken hos Mormor & Morfar och blev uppassade med god mat och sovmorgon.
Inte illa, hon sov till 10´00 på söndagen.
På Gekås gjorde jag ett riktigt bra fynd till sovrummet *visar jag kanske till helgen* då det ev blir färdigt.



Hoppas ni har det bra där ute
Kramar Emmeli


Kommentarer
Postat av: mamma

alla borde titta i denna lilla butik kramis

2011-05-24 @ 20:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0