Höst inspiration!


Hej!

Har börjat på mitt nya *jobb* eller rättare sagt på en annan avdelning.
Vilket innbär istället att åka runt till folk i deras hem och hjälpa dom, istället för att vara under samma byggnad.
Jag kan säga att jag trivdes inte alls att *flänga runt, cyckla ut eller leta sig igenom gatorna där folket bor.
Jag har noll koll i lokalsinne....
Fruktansvärt dålig på att komma ihåg saker.

Jag e sådan person som gillar mer det *trygga tillvaron*
ordning och reda.

Jag kände med en gång att detta var verkligen ingenting för mig..
Man kommer hem och är ledsen och kan inte sova på nätterna för att man ska ha koll på vilka gator man ska köra in på...

Turen vände rätt snabbt, vilket var otroligt skönt! En sten som lättnade.
Berättade för min chef som jag kände åh visst kom det en skvätt*
uchh så barslig man känner sig.

Jag ville bli förflyttad till något annat ställe. så hon skulle höra av sig.
Trodde dock inte att det skulle gå på en dag...

Men nu så ska jag ev börja här jag bor. Hade ett annat alternativ med mer procent i tjänsten med bara i 1 år.

Så vi pratade igenom det jag å min man så det blev på mindre tjänst här jag bor och behöver inte flytta på mig.
Barnen kommer gå mindre på dagis och inga bensin pengar...
Så det lönar kanske sig i längden... ?!



Här hemma går man å funderar på vad man ska ha för kuddar å plädar i höst :)
Tänker mig beige/vit.

Ordande så jag fick skickebud till Ikea idag och inhandlade höstens pläd
( vilket jag tycker påminer lite om Tine k pläden )



Pläd från Ikea


Sedan tänker jag mig min kudden soul of himla *mother of pearl*  i fåtöljen
Sedan 2 st stora kuddar till soffan!


Ev lite sugen på Tine k krukan som nu finns igen hos Julia!
På vardagsrumsbordet...


Kramar Emmeli




Kommentarer
Postat av: angi

Vill ju självklart se bild på de nya höst kuddarna och filtarna när de kommer fram :) PUSS

2011-07-28 @ 12:33:32
URL: http://ienvitvarld.blogg.se/
Postat av: Syster M

Så tråkigt att du inte trivdes men samtidigt vilken tur att det gick att lösa så fort !

Vet själv hur det va när jag jobbade i vården, gillade oxå bäst att va inne på ett gruppboende än flänga runt i byn.

Kram på dig !

2011-07-30 @ 17:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0