Gårdagens....




Lilla tur till loppis gav resultat! Fyndade denna fina hyllan på lilla loppisen igår :)
Har ju varit ute efter nån tallrikshylla eller något annan form av skåp, så hittade jag detta upphängt igår på loppisen. Såg då dock ingen prislapp, typiskt tänkte jag!
Om det inte finns någon prislapp på *varan* så säljer dom inte det förräns nästa gång dom öppnar...

Men vem hade trott att prislappen skulle vara uppe på skåpet, inte tänkte jag ta en stol å kolla på priset!
Men för 50 kr så var det mitt :)
Blev lite billigare än en tallrikshylla för 1000 kr.

Nu på sommaren såå kryllar det av turister här på västkusten och framför allt loppisarna. Lång kö var det när syster och barnen kom fram. Så himla skönt att lokalen e såå stor att man kan köra med kärra eller att det finns tillgänglig kundvagn för barnen :)

Frågan e nu om den ska målas vit??
eller vara som det e ??

Perfekt för lite böcker, maileg möblerna å rosa väska :)
Det kommer nog att ändras om flera gånger om innan *hiihi*




Lite charmigt med den gamla upphänget.




Vad tycker ni ? ska det målas vit eller låta det vara som den e?


Idag får vi inte missa våran *Älskade Ernst* som kommer idag kl 20´00
Spännade, ska bli intressant att se vad han hittar på idag!

Ha en underbar dag
Kramar Emmeli!

Segelbåt !



Förra söndagen så var vi på en tripp hos barnens farfar, och vad passar man inte på och gör då ?
Ju man kikar så klart in på Gekås samtidigt.
Letat länge efter en liten segelbåt *helst blå segel* att ha på Loves tallrikshylla, för att få en liten sommrig känsla :)
Hittade denna söta för bar 6 kr, passar jättebra i hyllan. Men hade helst kanske velat ha en blå. Men för 6 kr så e det lätt att byta ut.

Men jag hittade även en annan lite större vitblå segelbåt i plåt för 30 kr, den var jättefin :)
Funderar på att köpa den nu på lörda, & ha i Loves fönster istället för den på hyllan.....

Små bekymmer ;)



På lördag ska vi nämligen få våran efterlängtade bil!!!!

E såå glad, vart utan bil nu ett längre tag så nu på lördag ska vi hämta den :)

Nu sover lilltjejen och nu inväntar Våra bästa år!
Sen blir det klart utgång i det vackra vädret, hörde av fröknarna på dagiset att det skulle bli regn imorgon, hoppas vi inte det blir.

Trevlig dag
Kramar Emmeli!

Fixat lite i köket !



Blev så sugen på att ändra om lite på köksbänken och mina tre krokar.

Var lite komiskt, jag tänkte igår morse att det kanske var dags för lite nya textiler, som nya kökshandukar :)
När jag var inne på Julias nätbuktik hade hon fått in jättefina fräscha Himla kökshandukar, lite smått sugen på.




Nya lemonade lådan som jag köpte för ett tag sedan är nu på köksbänken istället, tyckte det skärde sig på mitt bord under tallrikshyllan. Så brödburken åkte dit istället, med ett rörstrand fat med härliga röda äpplen i.



Lite ändring på krokarna




Blev så sugen på att ändra lite, fick lite inspiration av söta Julia!

Skärbrädan i porslin är ett loppisfynd.


Hoppas ni har det bra i solen, snart sak vi ta en tur i det fina vädret och göra lite ärrenden sen hämtar vi Love som e på dagis idag själv på sin nya avdelning.

Önskar er en trevlig dag
Kramar Emmeli!

Midsommar 2011



Hej !

Här kommer lite härliga bilder från våran lilla *Minisemester*
Jag låter korterna tala förs sig själv :)



Det årliga plakatet som alltid sätts upp :)




Små grodorna, små grodorna ....



Barnenes mest snällaste och omtänksamaste gudmor!
Barnen älskar dig!




När dansen var slut blev det glass till alla barnen :)
Love kollade mest på glassen, sen ville han inte ha den.




Midsommarafton 2011

Hela familjen samlad.
Kan säga att det blåste ganska mycket när vi var så nära Havet, lite småkallt men vi hade tur med vädret.

Jag & Andreas har varit tillsammans i 9 år i sommar.
Och vi gifte oss på Midsommarafton 2007

ÄLSKAR DIG JÄTTEMYCKET!






Vackra naturbilder.

Precis här jämte så satt vi och åt rökt makrill och lax när vi kom i torsas.



Love ville kolla in *dom stora vågorna*
Mamma inte lika förtjust.


En mycket trevlig härlig liten semestertur med trevligt sällskap, God mat och lekar!

Ha en jättefin dag i solen
Kramar Emmeli!

Midsommarfirande och minisemester!





Lite blåklint har kommit in för att känna lite Midsommarkänsla innan vi åker imorgon.



Vackert med blommor



Blommor med betong ljuslyktor. Mitt senaste köp nu när jag var på blomsteraffären igår.
För endast 20 kr/st som hittat.



Så himla nätta och lättplacerade.


Hej allihopa!

Igår så var jag hos tandläkaren och drog ut en tand, phuu vilken pärs.
Mycket skönt att tanden är borta och inte ha någon värk nu när vi ska fira Midsommar med släkt och familj.
Kände mig rätt trött igår, hade tänkt göra inlägget igår men blev inte så.

Känns mycket bättre redan, lite ömt.
Idag blir det att förbereda och packa inför morgondagen.
Tänkte passa på nu å lägga fram allting medans tjejen sover. Love är på inskolning på den nya avdelningen idag.
Jag hoppas å tror det kommer gå jättebra, vi var med en stund igår på fm och även nu idag jag å Madicken.

Imorgon bär det av mot en liten *minisemester* med barn och man. Ska bli sååå kul å mysigt.
Barnen får springa runt Midsommarstången och glass delas ut till alla barn.
Ingen av mina barn som vet vad glass är, kanske kan bero på att vi sällan har det i frysen. Inte vad det gäller godis heller. Men *kaka* det vet dom väl va det är :)

Så det blir upp med tuppen imorgon och ta bussen in till stan å köpa lax :)
Vi e så många tillsammans så vi har bestämmt oss för att äta lax med potatis, kanske inte var någon nyhet.
Jag älskar ju lax. Har ju mera dagar på oss äta annat gottit.

Love hade avslutning på sin avdelning så nu när vi ska hämta han så har jag köpt en Mårbacka och planterat i en lekakruka som vi ska ge till fröknarna som dom kan ha på dagiset.

Tanken är att dom ska ta väl hand om Mårbackan så den växer och gror,
lika så som Love kommer att göra!



Ha en trevlig Midsommar och bara njut!
Det ska vi passa på att göra :)

Kramar Emmeli!

Vackert och Enkelt!




Hej alla!
Ville bara titta in å hälsa alla en trevlig helg!

Själva ska vi till min syster nu, sen imorgon bär det av mot Andreas syster som fyller år.

Hittade en vackar bild i en bok jag har hemma.
Så himla vackert å enkelt.

Älskar tidningarna under bordet & två olika skålar i olika höjder.
Behövs inte så mycket mer för att få lite inspiration.
Hade inte min lilla dotter vart så pillig * fast hon blivit bättre på att inte pilla* så hade jag snott ideén direkt.


Ha en underbar helg
Kramar Emmeli!

Idag är det ingen vanlig dag...




för idag är det Pappas födelsedag!
Hurra hurra hurra

Stort Grattis på din dag min kära pappa.

Vad skulle vi göra utan dig?
Jag är såå himla glad att just du är min pappa.
Man väljer ju inte sina föräldrar , men jag har verkligen fått två snälla föräldrar på samma gång.
Hoppas du får en trevlig dag på jobbet och vi ses senare.

Pappa
du ställer alltid upp för oss
snäll
Omtänksam
ärlig
rolig
godhjärtad
och den bästa pappa man kan få.



Många Grattis kramar från oss.
Vi ses ikväll!

Kramar Emmeli!

Skolavslutning!



Den blomstertid nu kommer....




Nyplockade blommor ute i naturen...




Här hos oss har studenterna gått ut och skolavslutning idag!

Idag var jag och barnen & kollade på Barnens kusiner när det var skolavslutning.
Jättefint och härliga sommarlåtar sjöngs det.

Efteråt så firade vi lite hemma hos min syster :) Mycket trevligt.
Senare idag så var min syster barnvakt och jag hade ett lite *möte* med chefen, lite info som skall komma nu när jag ska gå *brevid igen* och börja på mitt nya schema. Har ju varit hemma i snart 4 år...
Var lite nervös först, men det släppte och bara posetivt vill säga.
Jag gjorde ett eget schema som chefen hjälpte mig med. Riktigt bra tider kan ju hoppas att det håller med :)

Nu ska jag lägga barnen, ha en fin kväll.
Kramar Emmeli!

FINALE!






Äntligen så har det fina loppis skrivbordet kommit till sin rätta plats :)



Kappa - Nyblom kollen´
Stol - Balders hage
Dyna - Himla



Köpte lite presentpapper och la inne i lådorna. För det skulle bli lite trevligare.
Just nu är lådorna fyllda med pussel å lite böcker
.



Skrivbordslampa - Traderafynd



Målarbok - barnbokhandlen, passade på när det var rea 9 kr
Gammal kritask - Butik kom in, här vi bor. Den var så söt så jag kunde inte motstå för 19 kr




Sängen e renbäddad med nytt påslakan från Bäckebölja
Nya söta postlådan från Bruka.
Kan stolt säga att det var JAG som borrat upp den ;)




Nytt kuddfodral från  Himla som köptes när vi var på våran tur till Fritlsa
Riktigt fint och härligt matrial.


Blåa kudden - Himla  Julias butik.



Lite ommöblering på hyllorna.

Den blåa lemonadelådan hamnade här istället fylld med böcker.
Andra böcker ligger i skrivbordslådan.




Köpte ju en ny dyna till min framtida Tolixstol.
Men nu så länge får den hänga här, bra sittdyna på golvet med.






Hej allihopa!

Finale!! Så är skrivbordet på plats, ny gardinstång uppsatt å klart.
Igår som sagt så grejades det å donades. Vilket resulterade till ett ljus barnrum i vitt å blått. Klassiska!
Igår när Love kom hem efter en tur på Gekås med pappa sin, så gick han in i rummet å ögonen bara lyste...
Wow sa han hela tiden å kollade sig runt. kollade på sin säng sen skrivbordet å allt nytt som var på skrivbordet. Första han gjorde var att sätta sig på stolen å börja pussla å leka.. Men klockan var myket så han somande på 5 minuter.

Nu är det bara den lilla plåtlampan som jag fyndade som skall sprutmålas å hängas upp med.

Jag tror klart det var uppskattat. Kändes som som han tänkte att
- Är allt detta mitt, inte syrrans. Jag som har ett eget skrivbord å stol å allt.

Fick reda på idag att Love skall redan nu innan Midsommar ( snabba ryck ) skolas in på den nya avdelningen innan Midsommar. Så efter nästa vecka så går han längre inte på Kotten utan Loppan!


Ha en underbar dag
Kramar Emmeli!

Lugnet före stormen !



Lugnet före stormen, är det inte så man säger ...



Allting e såå mycket roligare när man kan vara i två rum sammtidigt å stöka ner ;)
Ingen fara Mamma städar ju alltid!!

Om ni inte tror det så ser ni nu ;)
Här e allt stökigt här med. Klart det ska vara så när barnen har roligt.
Vad e inte roligare när man kan sitta i en *bil*

Satte mig nu precis framför datan, känner mig helt svettig. Idag har det städats å dammats. Så här såg det ut imorse i Love´s rum. Under dagen som gått har jag äntligen fått ordning inne på hans rum.

Tänkte visa bilderna imorgon. För nu ska jag bara ta det lungt.


Ha en trevlig kväll.
Kramar Emmeli!


Min andra......




Tatuering!

Nämde ju för er för ett tag sedan att jag skulle ev göra en till tatuering :)

Jag var sugen på en i nacken och ordet blev *Dreams*

Jag e jättenöjd med den !

Fint väder vi har här idag, det blir en sväng om till syster som bor här brevid. Barnen älskar att vara där.



Hoppas ni har en bra dag i det fina vädret.
Kramar Emmeli!

Härliga utebilder på Love & Madicken!



Lite härliga bilder på barnen, efter en tur hos min syster och några dagar hos Mormor & Morfar!




Hur skön och varm dag som helst



Moster fixar så barnen har det roligt, hemmagjort *blåsabubbelmedel*



Fina tjejen i sin kjol
*Finns det ingen kjol för oss mammor med*




Fina sommardagar hos Mormor & Morfar utanför deras husvagn



Love lärt sig blåsa bubblor :) vilket e jättekul!
Lärt sig lite mera ord allt mer å mera som kommer.




Vi får ju inte glöma våra älskade bilar. Love stolt och håller koll på dom :)


Hej!

Idag bjuder jag på lite sommarkort på barnen, efter vart veckan som varit.
Vart riktigt sköna sommardagar och sena kvällar med lite vit vin på kvällen och god mat.

Vi har varit hos barnens Mormor och Morfar i några dagar och vilekt har varit jättekul och tur med vädret.
En natt åskade det och regnade som bara den..... Men mysigt var det!

Imorgon hopaps jag verkligen att det blir fint väder ? Någon som vet om det ska vara det här på Västkusten??
Täntke ta tag i Loves rum nu, sätta upp gardinstång och gardinkappa och lite annat småt å gott.

Snart blir det lite mat och sen en sväng ute för att köpa vit sprayburk till *minisoffan*


Ha en skön dag
Kramar Emmeli!

Härlig utedag med lite grillning!




Solen skiner in i morgonfönsret, öppnar fönstret hör fåglarna kvittra.
Åhh så härligt!

Uppe med tuppen idag *som alltid* barnen pigga å glada. Bästa av allt e att det e så roligt att leka tillsammans i sängen med massa leksaker ;) kan det bli bättre.
Igår var syster här och lämnade ett stort duplo polisbåt, vilket var sååå uppskattat och roligt!

Alldells snart så efter Madicken vaknat så bär det av mot syster med familj för en härlig utedag och grillning!





Madicken lika intresserad av bilar å duplo som storebror. Dockor vad e det för nåt ;)



Dagens matchning av kläder, Jeansshorts och blåa linnen.



Oso är bäst :)



Bästa av allt e ju ändå bilar i massor.


Idag bjuder jag på en liten bild på mig :)
Alla korten som jag tar *råkar* alltid bli profil. Är inte så förtjust i att kolla rätt in i kameran.



En dagens av nytt *ruffare* linne och jeansshorts från HM.

Trevlig dag i det fina vädret alla där ute.
Kramar Emmeli!

Kr Himmelsf dag!




Härliga dag vi haft, fortfarande lika fint väder och varmt!
Här i lägenheten e det väldigt varmt just nu, nu saknar man verkligen ett annat ställe att bo på när det är så här varmt.

Idag har vi bara tagit det lungt slappat gått till affären och köpte lite mat. Idag blev det potatis i rosmarin i ugn och fläskfile med paprika. Gottit!!

Under tiden har jag som vanligt donat å ändrat lite...
La på den naturfärgade bomullsmattan som jag köpte hos Julia för ett tag sedan.
Står i kvalet om jag ska ha kvar den eller inte??
Hjälp!

Blir det för mycket?
Har lite beslutångest för en matta ;)




Mattan får nog ligga kvar ett tag så jag får känna mig för..



Fortsatt trevlig kväll
Nu blir det lite vin och Tre kronor på tv:n


Kramar Emmeli!

Nytt skåp ?



Hej!
I helgen när vi var ute, jag och mamma så hittade jag detta fina väggskåp på butik som heter Hav & sand.
Liten mysig butik.
Skåpet var inte farligt dyrt heller 1500 :-
Lite smått funderingar på kanske har det ovanför månbordet?? Men vet inte.
Lite funderingar på om jag vill ha det där.
Men jag vet iallafall om jag skulle köpa skåpet vad som skulle vara i :)

Lite vitt porslin blandat med GreenGate
eller ett litet barskåp....

Idag e jag själv hemma med barnen, då mannen e ute å roar sig. Själv blir det bara slappa framför *Tre kronor*
och Big Brother :) bara ta det lungt när barnen lagt sig.

Idag fick jag reda på att min lilla dyna som jag har pratat om till tjejens soffa är färdig, ska bli jätteintressant att få se den *Live* som just nu e hos mamma.
Tack söta Angelica!
Mina små kuddar till soffan är också färdiga, ska bli intressant att få se det blev som jag tänkt mig :)


Men det e ju ingen brådska med några kuddar eller soffor ;)
För nu e det lite långhelg då mannen fick ta ledigt på klämdagen. Så tor-måndag blir det bara att mysa å äta gottit och hoppas på superfint väder nu!!
Så man kan få lite solbränna på sin kropp

Ha det bra
Kramar Emmeli!

RSS 2.0